Vegetarian?

Tanken har funnits där i flera flera år men jag har inte orkat göra någonting åt det. Nu kanske jag borde ta och göra något eftersom jag har börjat få dåligt samvete varje gång jag ätit kött, kyckling och fisk det senaste halvåret.
 
"Varför ska du bli vegetarian? Dom slutar ju inte döda djur bara för att du slutar äta!" 
 
Den frågan är ju egentligen värdelös. Jag gör ju vad jag själv vill och blir uppenbarligen inte den enda vegetarianen här i världen, så det måste ju göra Någon skillnad ändå? Jag vill se till att Jag inte bidrar till att djuren har det dåligt. Ellen Degeneres är en stor förebild för mig för hon är ju helt enkelt fantastisk. Hon är dessutom vegan och bryr sig mycket om djur; så om vi låter Ellen fortsätta vara min förebild så tror jag säkert att jag kommer klara detta galant.
 
Jag ska börja utesluta bara kött för att sedann utesluta kyckling och fisk lite senare då jag är lite mer påläst om vad man ska ersätta kosten med så kroppen mår bra och får allt den ska.
 
Någon som har erfarenhet av vegetarism? Kommentera gärna tips och sånt! :)
 




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: