Fast i ett djupt träsk av tankar...

Just nu står jag inför ett av mina svåraste beslut någonsin... nämligen Aira. Vad ska jag göra? Jag älskar henne såå himla mycket och det är verkligen nu det senaste som vi kommit någonstans med ridningen. Problemet är dock framtiden... Jag vill följa mina drömmar. Jag vill ha den där praktikplatsen på Sony Music i Sthlm. Vid dom tillfällena är hästen bara i vägen. Men den är ju hon som tillfört glädjen i mitt liv det senaste året. Aira är min bästa kompis och att ens fundera på att hjälpa ägaren sälja henne känns... skitjobbigt. Tankarna går hela tiden och det går inte ens ett par timmar innan jag sitter i samma tankar igen. 

Grejen är att Sony Music har en uttagning där man kan få möjligheten att praktisera hos dom i hela 10 veckor. Detta är min dröm, jag tror ingen förstår hur gärna jag vill detta. Det blir liksom kortslutning i hjärnan när jag ska fixa ihop min ansökan, jag vill detta SÅ mycket. Tänk om man får stanna kvar på Sony efteråt? Eller tänk om jag inte får platsen alls... Vad gör jag då? Men jag SKA få platsen, jag är så envis och målmedveten så ni anar inte. Jag har ju redan en fot inne hos Sony så det borde väll spela roll? Efter alla galna Olly Murs Sweden-upptåg tillsammans med skivbolaget så finns det väll ingen goare och mer motiverad människa att välja? Hoppas jag...

Något som också spelar in i Aira-frågan är pengar. Jag har inget fast jobb, jag jobbar som vikarie på förskolor. Det är riktigt dålig lön och min ork till ett jobb som jag inte älskar finns ju inte riktigt där. Jag får jobb i princip varje dag om jag vill men jag känner mer VARFÖR ska jag göra något jag egentligen inte vill? Och det är ju så galet svårt att få ett annat, bättre, jobb. Men jag jobbar ju för att kunna ha kvar Aira. Det är Hon som är drivkraften här. Dessutom var hennes ägare på besök i lördags och hon är ju så himla nöjd att Aira har det så bra. I värsta fall får ju Aira åka tillbaka till ägaren men där kommer hon ju falla ur igen eftersom ägaren inte har tid, vilket är fullt förståeligt. Då är det ju bättre att sälja Aira direkt från mig liksom.
 
Den 20 januari kommer jag veta om jag får praktiken. Det är nog då jag får ta beslutet om Aira. Hjälp mig, har ni tankar, idéer, tips...? Snälla dela med er! Jag behöver minst sagt reda ut mina vilsna tankar lite. 



» Karin

Du ska bara veta hur mycket jag känner igen mig. Hästen är ens bästa vän men samtidigt så håller den en tillbaka så mycket när man vill så mycket annat. Men jag håller tummarna för att du får praktikplatsen för du om något förtjänar det och hade gjort ett sånt grymt bra jobb! <3

2014-01-06 // 16:51:07

Jag hoppas innerligt att du får den praktikplatsen! För jag har sett hur mycket du verkligen brinner för det, med tanke på all tid och energi du har lagt ner på Olly Murs Sweden! Vem skulle liksom inte vilja ha en så glad och positiv tjej som dig på sin arbetsplats? Kämpa på för du är värd den platsen på Sony Music!!
Kraam!! ;D

Svar: Tack Johanna, vad fint skrivet! :))
Thilda O

2014-01-09 // 20:45:20

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: