Toppenpass i paddocken idag

Tjo! sitter och äter müsli och dricker Yorkshire tea nu samtidigt som jag bloggar och fixar lite saker inför horse show. Red ett härligt dressyrpass på min tjockishest (nä hon är inte tjock) idag i paddocken. Trots att hon är lite småseg nu när hon brunstar och fäller så gick det galet bra!! Behöver inte göra så mycket lösgörande på denna hästen, hon är redan som spagetti. Vi övade på våra dagliga tempoväxlingar samt gångartsbyten. Fick även in lite öppnor, slutor och skänkelvikningar i Alla gångarter. Fick komplimanger av två på stallet om att det såg väldigt fint ut när jag red. Alltid lika roligt att höra sånt, duktig pålle!
 
Fick nog av mina tyglar idag eftersom dem glider hela tiden, så jag gjorde en fet knut på varje tygel; Nu lär dom inte glida mer ;D Jag är bra smart ibland alltså!
 
Pratade precis med min förhoppningsvis blivande dressyrtränare. På måndag kör vi igång och om det känns bra så kommer jag fortsätta rida för henne. Jag har aldrig ridit någon dressyrlektion på Aira så det ska bli spännande. Lotta heter tränaren och är utbildad dressyrdomare, så jag känner typ att om någon  vet hur det ska se ut så är det ju hon? Väldigt trevlig och glad människa också, kommer nog bli super :) Och nu har jag inte frågat Amanda om jag kan ta Aira på måndag men jag tror inte det är några problem, eller Amanda? (Gammal bild)




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: