I've got that power

Vet inte om jag nämnt att jag börjat träna på gym igen. Eller tja... Har satt min fot där tre gånger änsålänge. Ett pass i söndags (Power, styrketräning), ett igår (Zumba) och ett powerpass idag igen. En gång är ingen gång, två är väll fortfarande lika med 0 I guess, men tre... då börjar det väll ändå bli en vana? Såå himla roligt. "Förr i tiden" körde jag alltid power, eller bodypump som det hette, två gånger i veckan. Jag är verkligen en styrketjej och inte kondition. Trivs som bäst när musklerna verkligen bränner och man står där och tror att man inte orkar några lyft till, men det gör man. Man inser att man är så mycket starkare än vad man tror. Och detta ihop till grym musik + en inspirerande instruktör mitt emot, då kan man ju bara inte klaga! 
 
Målet är ju utan tvekan att få igång detta goa styrkepass två gånger i veckan igen. Jag måste främst stärka mina svagaste muskelgrupper som ryggen, axlarna och benen. Det bästa med power är ju att man kör igenom Alla stora muskelgrupper på bara en timma. Man tränar uthållighet, alltså lyfta lite lättare men under flera minuter, istället för att lyfta jäättetungt i bara några sekunder som de stora typerna i gymmet gör. Och sedan finns det ju ingen bättre känsla än att precis ha gjort ett grymt pass, eller vad säger ni? Nu ska jag ta och skriva lite på min praktikansökan när jag ändå har någon timma till godo innan läggdags. Fredag imorgon, Äntligen!




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: