Tömkörning

Idag tömkörde jag min gullegos! Vi fick låna Miras fina tömkörningsgjord från John Whitaker och så hade jag mina najsiga lädertömmar! = Felt goood! Ägaren har aldrig tömkört henne och jag har inte tömkört på ett par år så visste inte riktigt hur det skulle gå. Jag tömkörde väldigt mycket när vi hade våran förra häst Samantha. Men det gick ganska bra tycker jag! Hon verkade lite förvirrad och gick mest rakt fram haha! Var även svårt att få upp huvudet på henne då hon gärna går med nosen i marken. Men där nere kan hon gå och bygga lite muskler tills hon orkar bära huvudet högre sedan :-) Hon fick även trava lite eftersom vi är inne på tredje veckan i igångsättningen och det tyckte hon var superkul!! Och sen kände hon för att länga på traven och jääääääklar.... Can't wait tills vi får visa upp den på tävlingsbanan wiiiiie!!! Ni skulle sett :))) Att ta kort samtidigt som man tömkör är väll inte det lättaste
Här vet jag inte vad hon håller på med.... haha!!



» erika

fin häst!

Svar: Taack!! :)
Thilda O

2013-01-29 // 17:59:47

Så fin häst!

2013-01-29 // 19:11:32

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: