Stallet!

Efter stallet åkte jag till min älskade Aira och pysslade lite med henne. Hon är ju under igångsättning så vi ska ju bara gå med henne första veckan och skritta uppsuttet andra veckan vilket iof ger ganska mycket tid till att fixa allt i stallet :) Idag fick hon stå i rasthagen bredvid stohagen och hälsa på sina blivande hagkompisar. När man möts av att Aira och "ledar-hästen" står och pratar med varandra blir man ju bara glad :))
Och idag kom hovis och gav Aira nya skor! :) Jag provade även Sams gamla täcke och grimma på henne, och allt passade! Vilken tur :-) Dock åker täcken gärna bak på henne har jag märkt, kanske något som ändras när hon musklar på sig lite? Hon har varit superlugn idag vilket är jätteroligt! Det går framåt för när hon kom hit var hon lite utav ett nervvrak tyvärr. Men jag förstår henne! Precis Allt är ju nytt, stackarn! Men jag försöker vara där så mycket som möjligt och ta hand om henne, min fina gossi!! :)



» Ronja

Ååhh sååå avundsjuk, men de har du nog redan fattat ;)

2013-01-17 // 21:50:22

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: