Gnegg gnegg snel hest :)

Om knappt en timma ska jag åka (Gå?) till mitt blivande stall och få mig en liten rundvisning samt annan bra information. Ska även ta lite kort som vi kan visa alla hästägare ja o amanda ska åka till :) Imorgon ska vi åka till skogen (ännu mer skog än där ja bor :o) och provrida ett halvblod och på söndag drar vi till linköping och provrider en häst som verkar älska livet haha :) de verkar jättehärliga och fina båda två så vi får se om det säger klick :) Jag brukar inte ha problem med kemin mellan mig o hästar, dom brukar älska mig, till skillnad från vuxna människor som bara är jobbiga haha. Det är nog ridningen och dess temperament som kommer spela störst roll för mig.
 
Jag vill ha en maffig häst som har potential att tävla högre klasser i dressyren (msv och uppåt). Hästen ska ha härliga gångarter som går att sitta ned stadigt i. Den ska vara het men inte galen/stark haha. Den ska ha egen motor så jag inte behöver sitta och mata med skänkeln hela tiden. Den ska även vara snäll, nyfiken och framåt. Gärna inte mesig som hoppar 10 m upp i luften för allt. Man ska typ också kunna krypa under hästen utan problem, med andra ord... Den ska va lugn haha :-) Det va lite av det jag söker hos min blivande foderhäst.
 
Åååååh jag är så himla peppad!!!! Vill ha en häst nuuuuu!! Förhoppningsvis har vi en hemma här innan februari :))) TAGGA AMANDAAAA!!! (bilden är några år gammal hehe)




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: