Fina havremoppar!

Vad har jag gjort idag? Jo... slappat! Är helt slut i kroppen efter gårdagens ridpass haha. Träningsvärk och spänningar överallt, kan någon massera mig?
 
Tänkte berätta lite mer om ridpassen igår;
Aira: Först red jag min egna pålle i manegen och jobbade på att hon skulle trampa under sig och inte hänga i bettet. Det är sånt vi får göra nu under igångsättning. Vi travade även en del, hon tycker det är sååå kul!! Och hennes energi ska jag inte klaga på... haha!
 
Julie (högra bilden): Såfort jag satte upp började hon jävlas med mig... Hon gick rätt upp med huvudet som en giraff, jag skojar inte. Jag har ridit ganska många hästar i mina dar som inte riktigt vill gå i form och har därför blivit bra på att hantera detta, men Julie... Det var nått av det värsta jag varit med om, herregud!!! Höll på att ge upp flera gånger men min kompis Julia sa åt mig att fortsätta, så jag fortsatte... Jag travade och galopperade på små volter så hon skulle böja sig runt innerskänkeln och slappna av lite och tillslut kände jag hur hon började ge efter. Ridpasset slutade med att jag kunde samla henne i galoppen och nästan göra piruetter. Så vad lär vi oss av det här ridpasset? Ge inte upp!!
 
Zupé (vänstra bilden): Andra gången jag red denna pojken. Bilden är dock från i måndags men iallafall, han var hur fin som helst!! Jättemjuk och gick på väldigt bra! Men som sagt så är han ganska omusklad så jag känner att han inte riktigt orkar bära sig hela tiden, detta kommer ju dock självklart bli bättre! ;D Jag var väldigt imponerad av Zupé igår, han var som en helt annan häst.




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: