Whatever you call me

Tjoo! I förmiddags skrev jag ihop en artikel till en tidning, vi får la se om den kommer med.... ;) Annars idag så har jag lyckats ta hand om två hästar, ta in alla hästar samt kvällsfodra på bara 5 timmar! Vilket tempo!! Aira såg mycket bättre ut i benet och var inte lika halt, åh vad glad jag är! Vi myste massor och jag skurade rent hovarna samt tjärade och oljade dem. Vissa frågar mig "varför gör du så? Vad är det för något?" osv. Jag tjärar (inuti) samt oljar (utanpå) en gång i veckan för att hovarna ska hålla bättre. Jag är uppvuxen med detta så det är en självklarhet för mig, gör inte ni sånt?

Efter att jag hade fixat med min skadade pålle så tog jag en tur ut i skogen på en pigg Zupé. Vi travade och galopperade lite och jag hoppades att han inte skulle kasta av mig haha. Han var jättesnäll och väldigt fin faktiskt och jag klarade att sitta ner i traven några steg, stolt! Hans trav är så sjukt stor så man spenderar mer tid i luften än i sadeln när man försöker sitta ner... ;)





Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: