Nästan frisk pålle!!

Svullnaden har gått ner betydligt och är nästan helt borta. Dock värmer hon fortfarande lite i både ben samt hov men inte mycket. Kollade hältan och hon visade inget på böjt spår, Jippie (Hon passade på att ta några bocksprång när hon kunde haha)!! Ringde veterinären och diskuterade lite med henne. Hon tyckte vi skulle köra på med lite skritt och trav och se vad som händer. Blir det sämre får vi åka in med henne. Men hon ska iallafall få ha snabbandage på sig om nätterna för att hjälpa till lite så nu får jag "äntligen" användning av mina Back on track paddar och Veredus-snabbandage. Dock måste man ju vänja in hästen med BoT innan man kör all in och det blir istället vanliga paddar nu ett par nätter. Jag tycker det ser ganska gosigt ut :)) Vi var ute och promenixade i 10 minuter och hjälp vilken energi. Om jag inte hade hållt i henne hade hon flygit till månen utan tvekan!!
Och snacka om att hästen är rastlös... Såhär såg det ut i boxen idag. Och i hennes "höhink" i hagen har jag lagt några stenar så den inte ska blåsa iväg. Några av dessa stenar hade hon fått för sig att plocka ur... Alltså haha man kan ju undra vad hon håller på med?? Granen var även borta från hagen men den hade bara blåst iväg ett par meter. Det var dock inget bajs i krubban (WHOOO!). Får alltid ett gott skratt när jag är i stallet ;)




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: