Arbetsförmedlingen och Bokmässan

Idag var jag som sagt på Arbetsförmedlingen och snackade men en snubbe där om jobb o blablabla. Han verkade imponerad, antar att standarden på dagens ungdomar är ganska låg... haha! Och just det, när jag kom till arbetsförmedlingen gick jag fram till disken och sa "Hej, Det stod i min handlingsplan att jag skulle komma på öppet hus!" sådär lite cheeky som jag alltid gör när jag inte vet vart jag ska ta vägen. "Åh nej!!" sa han att kollade på mig förvirrat. "Va?" sa jag och kollade lika förvirrat tillbaka. "Jag skojjar bara, vad heter du? Jag skriver upp dig i kön!". Asså jag förstår inte varför Alla människor gillar att driva med mig?? Detta är inte första gången. Jag är ju så pantad så jag fattar inte heller. Jamen typ en gång när jag åkte tåg så var tåget över en timme försenat och då ska man ju få pengar tillbaka. Så jag och min kompis gick till Resebutiken och jag sa "Tåget var försenat, ska man få en värdekupong tillbaka då?" och då svarar han "Nej, du får betala extra för att sitta kvar på tåget!". Jag ba Va?? Min kompis började skratta och sen sa han i kassan "Haha nej, gå in på vår hemsida och läs mer". Aha, tack sa jag och så gick vi. Alltså, Thilda i ett nötskal...
 
Sen åkte jag till bokmässan och hittade några "kändisar", rättare sagt Sabinas älskling Björn Ranelid, Mark Levengood och Lasse Kronér. Och så gjorde jag lite andra skojjiga saker. Det var väldigt skönt att vara där själv för då kunde jag göra precis vad jag själv ville utan att följa efter någon annan som har helt andra intressen! :)
 
Jag hittade en efterlängtad filofax och med min härliga beslutsångest var det svårt att bestämma sig. Filofaxer är ganska dyra och jag hade inte lust att betala 800 spänn, vilket jag för övrigt inte kan slänga ut just nu, så det fick bli denna härliga som bara kostade 99 kr (ord. 375 kr) :D Efter att ha en kalender varje år de senaste 5 åren kändes det hur konstigt som helst att inte ha någon nu, så detta var verkligen väl investerade pengar, speciellt nu när världen har öppnat sig för mig!
Tyvärr blev det ingen dans för min del idag heller eftersom bokmässan tog för lång tid. Men imorgon är det dubbla danspass som gäller, varav ett som jag hoppar in som vikarie åt kl 9.30. Men det ligger bara 4 km härifrån så jag behöver inte gå upp supertidigt iallafall :)




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: