Vårt kära grannland Danmark

Igår var jag i Danmark med min kompis Emma och hennes föräldrar. Vi tog Stenaline över till Fredrikshavn och tillbringade dagen där. När vi åt frukost var det en kille som kom och delade ut bröd som Emma tyckte var jättesöt. Dock pratade han som en liten tjej så där sjönk intresset lite haha! Som tur var jobbade han på både dit och hemvägen och seriöst, han var överallt hela tiden!! Jag brast ut i skratt varje gång gång vi såg honom och retade Emma lite... Dessutom var vi med i sprit och godislotteriet! Emma vann en stor j*vla Absolut vodka flaska och vin hahaha! Jag vann en liten cider/vin sak och det roliga är ju att varken jag eller Emma dricker. Men flaskorna var fina så dom får pryda hyllan här hemma. Och så vann vi lite godis också!

Väl i Danmark gick vi runt lite i stan och åt på ett Amerikanskt ställe. Jag åt revben vilket var muuums :-) Inne på en affär som heter Føtex köpte jag världens gulligaste spetströja. Ser fram emot att ha den över någon fin klänning när solen kommer fram och då kan ni få se en bild också :-)
føtex

Sedan åkte vi till "Palmestranden" och den var hur fin som helst! Kändes som att vi var utomlands (Det var vi, men ah ni fattar) och vi tog massor med kort. Sedan fick jag idén att sätta mig på stammen på Palmen (går inte att förklara) men då fick jag världens vassaste grej in i nedre delen av ryggen. AAAAAAAAAJ skrek jag och bara flög upp... Var tvungen att dra ut Palmbiten ur ryggen vilket kändes väldigt mysigt... Ont gjorde det! (Typiskt mig...)

Strax innan båten gick, åkte vi till en spritaffär (nej jag skulle inte ha nått!) och herregud, där inne jobbade typ världens gulligaste kille. Tro mig, jag är väldigt kräsen när det gäller killar men han var lixom... wow! Jag gillar inte danskar heller men här blev det ett undantag... När vi var vid kassan gav killen mig världens leende och jag log tillbaka. Sen kom min kompis mamma på att hon skulle köpa vin så hon sa att hon bara skulle gå in en snabbis igen och då följde jag med hehe... I kassan gav vi varann världens leende igen men inget mer... Asså haha skulle han gett mitt nummer eller nått men jag var alldeles för feg! Attans också, men jag får väll åka tillbaka snart då :-)

Och imorgon ska vi till Ullared. Mamma vill åka 06.30!!! Är hon galen?? Jaja, det kommer vara värt det. Kram på er allihopa!




Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: