Vart kan man boka lägenheter?

Tjo, jag fick en fråga angående vår lägenhet i London som jag tänkte svara på nu;
 
"Gud vad fint! Jag och ett gäng kompisar ska iväg på påsklovet i början av april och har just letat efter lägenheter för att det känns både rimligare och smidigare. Vart bokade ni och så? :) Tacksam för svar och tips! x" - Saga
 
Hej Saga! Ja alltså lägenheter är bättre om man ska stanna en längre period. Bor man på hotell så bor man ju på varandra för rummen brukar ju inte vara så stora direkt. Vi bokade via en sida som heter agoda.se vilket fungerade jättebra. Hela våran vistelse gick på ca 11,000 kr, för 8 nätter alltså. Det var specialpris just då jag bokade, annars hade det kostat runt dubbla. Men jag tycker du ska kolla in agoda.se för dom har stort utbud och bra priser! Tänk ett steg före med agoda bara för dom lägger till skatter och avgifter innan man betalar som ligger på kanske 10-20 % eller nått. Finns det inget på agoda som passar så kolla också in hotels.com, booking.com, easytobook.com etc. men som sagt; agoda har bäst priser :-)
 
Priser varierar ju också beroende på vad ni vill ha för standard på lägenheten och vad ni har råd med. Personligen skulle jag aldrig bo i något lägre än 4-stjärningt, snobbig som jag är, för boende är viktigt för mig! 
 
Vissa hyr ju även lägenheter från privatpersoner osv. men enligt mig känns det väldigt osäkert. Man vet ju inte vad man får för pengarna och om man nu får lägenheten över huvud taget; så gå via en "officiell bokningssida". Och just det, vår lägenhet hette Discovery Dock Apartments och det är företaget House of MoLi som äger den. 
 
Hoppas du fick ett någorlunda bra svar på din fråga. Jag har en tendens att babbla på om allt möjligt när jag får en fråga haha. 



Hej!

Är dem hårda/noga med 18 årsgränsen i London på klubbarna? :)

2012-12-19 // 18:12:58

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


Din blogg/hemsida:


Kommentar: